ze zijn der daar weer mee

Hier op’t werk gaan ze ook een donatie doen aan de Music For Life actie van stubru. Eén Euro per persoon en de directie verdubbelt het bedrag. Ik bedank vriendelijk, ik blijf consistent, ik geef aan niets of niemand want het is altijd wat: Tsunami’s, Katrina’s, pasgeboren babies, steunkaarten voor één of andere kermiskoers, stervende panda’s, steunshampoo (?) voor den basketbal, den kalender van de brandweer… Volgend jaar ontploft Vesuvius en mogen wij geld gaan neertellen voor de keikoppen van Napolitanes die niet wilden verhuizen toen de Italiaanse regering het hen vriendelijk vroeg.

Ik sluit mij aan bij mijn grote jeugdheld:

Please mister Eurbeenis, for my poor children?
Ik zei, “fack af!” Aja, ‘k zal die nogal eens geld geven om haar poort te schilderen

~ door man+plan op december 21, 2006.

3 Reacties to “ze zijn der daar weer mee”

  1. kiep kwaajet…

    ge moet elke liefdadigheidsactie in zijn context plaatsen. welke is doeltreffend, welke zal dat niet zijn, welke is sympathiek, welke gaat iets uitmaken, welke is een druppel op een hete plaat, …

    music for life is een deftig op poten gezet project, waar ge op zijn minst toch nog een euro voor kwijt kunt… die euro zal zijn doel bereiken – het komt van de staatsomroep zelf dus ge hebt wel iets om op te staan.

    als ik louche mensen aan den delhaize geld zie inzamelen voor een rolstoel voor een kindje in de brousse van zimbabwe.. daar bedank ik voor. ge kunt niet zeker weten of dat geld wel terecht komt dan.

    consistentie kunt ge ook in redelijkheid hebben: over elke opgezette actie een deftig gedacht scheppen en dan beslissen om te geven of niet.

  2. Gij se gierigaard :p

  3. zo moet da, niks aan mij, ook nie aan een ander ;-)

Geef een reactie

 
