broodjes rant

Hier op’t werk is er een broodjes service, je kan ’s morgens aan de receptie een broodje bestellen dat dan rond het middaguur afgeleverd wordt. Desondanks ga ik iedere middag zelf om een broodje in een naburige broodjeszaak, ik vind onze huisleverancier zijn broodjes namelijk niet te vreten.

Als ik dan aankom in een volle broodjeszaak, en ik zie iemand 8 broodjes bestellen, dan werp ik menig vernietigende blik in zijn/haar richting. Ik heb dan veel zin om “probeer misschien eens uw bestelling door te bellen om 10u ofzo” te snauwen. Wij normale mensen die 1 à 2 broodjes bestellen hebben namelijk honger, en de broodjesmadammen zijn blijkbaar niet van nen haeze gepoept zoals we dat alhier plegen te zeggen.

Don’t get me started on de persoonlijke creatie van de veelvraat in kwestie… Gerookte zalm met ananas én ansjovis? Brie met dezelfde supplementen? Krabsla idem? Verkracht eens een pistolet. En ik vond vriend P. zijn favoriete combinatie – kip-curry met cocos-snippers, banaan en rozijnen – al weerzinwekkend.

Maar ik mag mij niet opwinden, ik kan namelijk ook oud brood met slecht beleg en onverse groenten aan mijn bureau geleverd krijgen. Seriously, komkommers op een martino?

~ door man+plan op september 27, 2006.

2 Reacties to “broodjes rant”

  1. In het middelbaar kwamen de broodjes altijd van de Panos, dus die waren zeker te vreten.

    Op de hogeschool heb ik nog nooit een broodje gegeten, de cafetaria is niet echt gezellig en ik ga er gewoon niet zitten.

    Naast mijn kot is er zowel links als rechts een broodjes zaak. De ene gerund door een kaalkop die geen broodjes kan maken, de ander door twee grappige Chinese vrouwtjes. Ik ga altijd bij die vrouwtjes: hun broodjes zijn lekker en ze zijn supervriendelijk.

    Zo kan een mens nog eens genieten van zijn broodje!

    Smakelijk ;)

  2. haha, gij zij ook niet door nen haze gepoept! Wat een prachtige uitdrukking hé.

Geef een reactie

 
