uitstervend ras

Ik heb gisteren nog eens een lifter opgepikt. Hij had ferm veel sjans want ik was op weg naar den Billboard in Roeselare en hij naar het station. Voor de mensen die Roeselare een beetje kennen, den Billboard bevind zich in het stationsgebouw.

Hij wist me te vertellen dat liften sneller (en goedkoper) is dan wachten op de bus, aangezien er maar om het uur een bus in zijn gemeente passeert. Meestal heeft hij binnen de 5 minuten een lift. Ik vermoed dat er zelfs mensen zijn die uit de goedheid van hun hart al eens een omweg durven maken voor een lifter.

Smart thinking.

~ door man+plan op september 26, 2006.

3 Reacties to “uitstervend ras”

  1. ’t inderdaad eeuwen geleden dat ik nog een lifter voorbijgereden ben

  2. liften is tegelijk ook goed voor het milieu.. carpooling ftw!

  3. eigenlijk zou dat terug wat meer ingeburgerd moeten raken. Waarom geen ‘lifterproof’ label voor lifters én chauffeurs, voor de veiligheid en zo hé, met grote stickers en borden.

Geef een reactie

 
