minivoetbal (2)

Sinds gisteren speel ik dus minivoetbal in competitieverband.

Onze eerste match hebben we dan meteen ook overtuigend gewonnen met 6-3, helaas heb ik geen goaltje meegepikt. Het heeft niet veel gescheeld nochtans, cen-ti-me-ters!

Zoals steeds in het (West-Vlaamse?) minivoetbal verhitten de gemoederen van het verliezende team naar het eindsignaal toe. Ook dit keer geen uitzondering. Het kleinste duwtje of tikje is aanleiding voor een scheldpartij en veel “wuk goat zin tè manneke?”, “kom mor ip” en “kgoa je pakkn” statements.

Hilarisch, zeker als de opruimakers een 55-jarige vader en zijn zoon zijn. Zie je het al voor je? “Eh, tegen min pa is tegen ik wi” en “ge moet nie vele toten trekkn nor min pa”. Uiteraard pikken ze er de jongste van ons gezelschap uit als slachtoffer, broeva, haro!

Het wordt nog een spannend seizoen me dunkt.

~ door man+plan op september 5, 2006.

Geef een reactie

 
