de eerste stap

Hallo, ik ben man+plan en ik ben verslaafd aan préparé.

“Welkom man+plan!” (applaus)

Nee, serieus. Vanmiddag weer een goed geprepareerd Steak Tartaar gegeten, al zeg ik het zelf. Pardon the pun en de arrogantie. Ook Plat Americain of Toast Cannibal gaat er bij mij steeds met veel plezier in. Wat lager op de culinaire trap heb je ook de Martino (mét ansjovis!) en simpele bo’kes met préparé van bij den beenhouwer om de hoek.

Het is zelfs zo ver gekomen dat ik onlangs naar diezelfde beenhouwer ging achter filet américain en thuis een Steak Tartaar gemaakt heb voor mezelf. Ik dacht even van bij de GB langs te swingen achter kappertjes maar ik heb het toch maar gehouden op in stukjes gehakte augurken. Er zijn nog grenzen.

Relinquishing junk, stage one, preparation. For this you will need:

100-150gr filet américain (for consumption cold)
1 eigeel
1tl ketchup, mosterd & mayo
Worcestershire saus & tabasco
Kappertjes (of stukjes augurk), uitjes en peterselie
peper & zout

De bereidwijze is simpel, meng gewoon alles naar behoeven door elkaar. Dit is tevens het eerste en laatste recept dat ooit op dit blog zal verschijnen, no offence!

~ door man+plan op augustus 25, 2006.

7 Reacties to “de eerste stap”

  1. mét ansjovis?
    ik heb over t laatst is getest… madame vroeg “met ansjovis?” en nadat ik mijn usual reactie van “Ech! Nee ze, doe maar wortelen ofzo” had gegeven vroeg ik haar “Allee, kom, doet er maar is 1tje tussen ofzo, dan proef ik het”

    And the one little fishy ruined my martino! Iets gezouten.. wtf doet dat daarop?!

  2. Tis een ‘acquired taste’ ;)

  3. Ansjovis en martino dat hoort nu eenmaal samen! (Niet dat ik ansjovis lust of zo)

    Préparé rulet! Maar dan wel zonder kappertjes..

  4. Ik heb Worchestersaus altijd een helemaal niet smakelijk klinkende naam gevonden. Het is zelf zo erg dat ik er een volledige afkeer van heb. Ligt het aan mij? Moet ik professionele hulp zoeken? Waarschijnlijk wel hé. Een zelfanalyse lukt nog maar ze voorspelt echter niet veel goeds.
    Tabasco daarentegen ruled.

  5. op een dag vond een man het broodje van zijn leven. en toen schakelde hij over van martino naar tonijntino…

  6. En wat moet een mens zich in godsnaam voorstellen bij tonijntino?!

  7. Een bastaardbroodje, die tonijntino: Een martino met tonijnsla ipv preparé.

Geef een reactie

 
