the times they are a-changin'

Er zijn grote veranderingen op til ten huize plan. Mijn pa sukkelt al langer dan vandaag met zijn rug, is een paar maand terug nog onder het mes gemoeten en onlangs ging hij er weer onderdoor.

Nu moet je weten dat mijn pa zelfstandig is en mijn ma sinds de rugproblemen helpt in de zaak. Daarvoor is ze ook altijd huismoeder geweest en had ze een winkel met producten gerelateerd aan de branche van mijn pa. Die winkel was meer een bijkomende klantendienst dan een bron van inkomsten, break even en misschien een beetje erover maar we konden de prijzenslag niet aan met de grotere ketens. De middenstand hé…

Goed ja, lang verhaal kort, mijn pa stopt met zijn zaak. Hij heeft gisteren het eerste sollicitatiegesprek van zijn leven gehad en mijn ma gaat op zelfstandige basis voor een koerierbedrijf werken.

Ik denk dat ik maar eens uitkijk om te verhuizen, kwestie dat ze van die kost ook verlost zijn.

En wat de titel van deze post betreft: Bob Dylan, dat geldt ook voor jou, oude zak.

~ door man+plan op augustus 23, 2006.

2 Reacties to “the times they are a-changin'”

  1. Maar als jij thuis woont verdienen ze toch aan jou? Of ben jij zo’n pelote die gratis en voor niets thuis mag blijven wonen? ;)

  2. Heylaba! Ik doe mijn maandelijkse bijdrage zu, ma da kan nie voldoende zijn. En ik wil eigenlijk wel eens alleen beginnen wonen feitelijk, kwestie van de statistieken te saboteren.

Geef een reactie

 
