New Interest

Shermi heeft een nieuw field of interest. Tijdens mijn vakantie heb ik een boek gelezen waarin wordt gesteld dat elke menselijke interactie aan bepaalde patronen beantwoordt en perfect kan worden geanalyseerd. Daaruit volgt dat als je deze patronen kent, en je weet hoe bepaalde situaties aan te pakken, je deze ook gemakkelijker kan bewerken en manipuleren (zonder negatieve connotatie).

Ik ben redelijk geïnteresseerd geraakt in dit onderwerp vooral omdat ik geloof dat mensen heel veel zeggen zonder woorden. Lichaamstaal is minstens even belangrijk als de gesproken taal en wanneer je die taal beheerst, kan je situaties veel beter beoordelen. Denk aan de gevolgen in werksituaties, sociale situaties en relationele situaties die veel beter interpreteerbaar zijn waardoor een juistere benadering tot eenieders voordeel zal strekken.

De komende weken ga ik mij eens (online en in boekvorm) verder verdiepen in deelaspecten van menselijke interacties en zal ik trachten mijn bedenkingen en verworven kennis hier te posten.

~ door The Sherminator op juli 31, 2006.

3 Reacties to “New Interest”

  1. Foute studies, ge had Psychologie moeten doen :)

  2. als advocaat kan zo iets toch zeer handig zijn? Kwestie om in te spelen op situatues en rechters enzo ;)

  3. inderdaad kan het handig zijn.

Geef een reactie

 
