La B del M

Vorig vrijdag nog eens langs geweest in La Bodeguita del Medio in Kortrijk. Zoals sommigen onder jullie wel weten, bevind de enige echte Bodeguita zich in Havana, Cuba. Ooit zet ook ik er mijn naam eens op de muur (als er nog plaats is tenminste).
Den Cubaan, zoals we hem liefkozend noemen, is mijn favoriete Belgische bar. Lekker loungen in goed gezelschap, cigaar in de mond en een Caipiriña of Mojito in de hand. Wat tapas erbij om de kleine honger te stillen, wat wil een mens nog meer?

Een fototoestel om enkele sfeerbeelden in deze post te plakken… Zucht, vanavond gaan bestellen want ik kan het gemis niet meer aan!

~ door man+plan op juli 31, 2006.

3 Reacties to “La B del M”

  1. mmmm Mojito mmmmmm

  2. ik ga er vaak een long island ice tea drinken, vergezeld van een romeo y julieta, als er plaats is boven leg ik me languitgestrekt in de sofa anders neem ik beneden een knusse stoel in beslag.
    er is altijd volk en de sfeer zit er altijd in, gewoonweg een héél gezellige bar.
    eenmaal bestelde ik een sigaar die bij mij aan de tafel verkeerdelijk werd geknipt (maar daar viel ik niet direct over) en die bovendien nog eens moeilijk rookbaar was, (misschien een nieuwe levering), de eigenaar (ambi) bekeek ze proefde ze , gaf mle gelijk en gaf me een nieuwe, de oude rookte hij gewoon zelf op.
    the place to be in het (soms saaie) kortrijk.

  3. Beste

    Ikzelf heb een 6-tal weken in bar Bilbao in Havana gewerkt, natuurlijk niet tegen betaling want wij zijn niet betaalbaar voor hen. het valt me toch op dat een mojito in Kortrijk veel verschilt dan deze die je in Cuba geserveerd krijgt. Hier is hij ietwat slapper (minder alcohol dan zou moeten) en hier doet men ook geen angostura bij, wat eigenlijk wel een typische smaak geeft aan de mojito. Hoewel de angostura nogal duur is wordt hij er wel redelijk veel gebruikt in Cuba. Ik ben met mijn schoonvader (een cubaan trouwens) naar la B del M in Kortrijk geweest en die zei me exact hetzelfde, dit heeft hij trouwens gezegd aan de juffrouw van dienst. De 2de mojito had blijkbaar al een hoger alcoholgehalte…
    Ook is er niet de ambiance van bar Cuba Bella in Antwerpen, die trouwens uitgebaat wordt door echte Cubanen. Misschien in la B del M ook wat Cubaans volk in de bar plaatsen?…

Geef een reactie

 
