Virtuele GEMEENSCHAP

Liefste aanhoorders

Een blog is een medium waarbij gebruik gemaakt wordt van de virtuele gemeenschap. Een virtuele gemeenschap veronderstelt, net zoals elke andere gemeenschap, een zekere vorm van interactie. Iemand maakt een post, andere iemanden reageren op die post, interessante conversaties ontstaan, mensen worden verrijkt, de wereld wordt beter. Helaas lijkt deze sequentie op deze blog reeds te stoppen na stap 1. U leest het goed, waarde mensjes, na stap 1. Met andere woorden, 2 iemanden investeren tijd en moeite in het maken van posts en daar houdt het dan blijkbaar mee op. De geneugden van reacties, bedenkingen en opmerkingen zijn man+plan en ikzelf blijkbaar niet waardig.

Het weze genoteerd…

~ door The Sherminator op juli 30, 2006.

8 Reacties to “Virtuele GEMEENSCHAP”

  1. hmmm
    ik léés het hier wel nog altijd (en met plezier). ik betrap er mij wel op dat hoe drukker ik het heb hoe minder snel comments zal achterlaten… en aangezien ik het nu druk heb.. sja. binnenkort zit ik weer in een goed blog-bezoek-commentaar-achterlaat-ritme ;)

  2. :-) Noem me eens één blog waar de schrijvers zich die vraag niet stellen…

    Vermoedelijk heeft het iets met kuddedinges te maken: mensen geven graag comments op blogs waar mensen veel comments geven?

  3. ja dat kan goed zijn maar ik blog nog niet zo lang (eerste posts op deze) en daarom is het wel interessant om te weten wat voor dingen lezers graag lezen en welke stijl wordt geapprecieerd om zo te kunnen evolueren. En als schrijver kan je dat maar op 1 manier weten he, nl door feedback van lezers. Het is een win win situatie denk ik dan…

  4. Trust me, ik ken het probleem, en ik dnek dat er nog wel mensen dit kennen.
    Nu geef ik ook wel toe dat ik niet echt heel veel reageer. Mss in het vervolg dit eens meer zelf doen. Dat is inderdaad een deel van de interactie.

    Nu over jouw posts (en van man+plan) gesproken, ik vind ze zelf altijd zeer ok en de moeite om te lezen, maar is het feit dat je een post ok vindt ook een reden om erop te reageren? Gewoon een reactie als “groot gelijk” of “knap gedaan” of zo is mss niet altijd even nuttig?
    Een reactie wordt denk ik pas nuttig als ze ook een meerwaarde heeft. Niet?

  5. Hmm, als ik iets te zeggen heb, hou ik mij meestal niet in om te reageren. Maar “op den duur” ben je zo wel een tijdje bezig en zodoende kies ik er de posts uit waar ik het gemakkelijkst iets kan bij verzinnen.

    Ik heb ook doodgraag veel commentaar; anders zou ik dat evengoed kunnen uitschakelen om op die manier veel tijd te besparen maar ik kan wel begrijpen dat het niet voor iedereen zo evident is om iets achter te laten wanneer ze iets hebben gelezen.

    Niet in opjagen vooral, het hoort erbij denk ik ;-)

  6. ow zeker… mijn broer heeft net een mooie definitie gegeven van web2.0 zonder dat hij het beseft… go shermi :p

  7. niet van wakker liggen, je ijdelheid zal je ergens anders moeten laten strelen, met hopen op veel blogreacties loop je toch tegen de muur ;-)
    succes, het is leuk lezen!

  8. ik koester mij altijd in de gedachte dat Ann Van Elsen of Evi Gruyaert bij de anonieme lezers zijn van mijn blog. En dit tot het tegendeel bewezen is!

Geef een reactie

 
