ruiltocht

Ik heb in een ver verleden nog in de Chiro gezeten. Ik ben er een beetje toevalligerwijs ingesukkeld eigenlijk. Het begon met gewoon mee te gaan op kamp in de zomer, maar hoe gaat dat allemaal? Je maakt nieuwe vriendjes, ’t is allemaal wreed wijs en ge durft de zondag ook al eens langsgaan. Fantastisch leutige tijden meegemaakt.

Op kamp was er dan altijd zo een gezin mee dat kookte voor ons pagadders. Hun dochter was ook mee, moedige meid zo alleen tussen een ganse bende jongens (aja, ’t was niet gemengd gelijk die losbandige scoutsmensen, helaas). Ze was van mijn leeftijdscategorie – de rakkers – en ging dus mee met ons op dagtocht enal. Het enige meisje in heel die bende… en het werd mijn eerste liefje. ‘k Vraag me af hoe het er nog mee is…

Enfin, genoeg nostalgie. Eén van mijn favoriete activiteiten op die zondagen was ruiltocht. Ge kreeg een ei of luciferdoosje in uw handen gestopt en zo ging je op weg, van deur tot deur. Machtig cool vond ik dat. Awel, deze gast is een jaar geleden begonnen met één rode paperclip en heeft nu een huis in Canada (via).

~ door man+plan op juli 9, 2006.

Eén reactie to “ruiltocht”

  1. CIMG7295

    misschien was het wel uw plan

Geef een reactie

 
