Werchter

Mijn Werchter zit er ook weer op voor dit jaar. Ik denk niet dat ik volgend jaar nog zal gaan, het festivalgebeuren is echt niet aan mij besteed. Niet dat ik een negatieve ervaring opgedaan heb hoor, verre van, ’t was dik in orde, maar ’t is tsjolen hé en ik zo’n luxebeest… Ik moet er wel bijvertellen dat ik de nacht van vrijdag op zaterdag ook maar een uur of 3 geslapen heb.

’t Begon al gezellig, toen ik aan het wachten was op de trein zag ik plots L. Een vriendin van lang geleden, en ze bleek ook vrienden te hebben die reeds in Werchter waren. Beetje bijgepraat op de trein, heel gezellig, en haar dan een handje geholpen met mijn kennis van Leuven zodat ze haar bagage op het hotel van haar mede-festivalgangers kon gaan dumpen (Merci aan E. & S. om het adres van het hotel op te zoeken op ’t net.) We zijn dan samen afgezakt naar de weide alwaar onze wegen scheidden.

Ondanks de kleine detour was ik net op tijd voor het gitaargeweld van over het kanaal, de Arctic Monkeys. Wreed wijs, de stem van de zanger maakt dat hun muziek – dat ik op zich al dé max vind – net die extra edge krijgt.Ergens tussen de Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand in heb ik mijn lange jeansbroek omgevormd in een jeansshort, ’t was namelijk vrij heet daar op de wei. Wat hun optredens betreft, goh, ik heb maar met een half oor geluisterd. Verder vond ik het optreden van Placebo zeer te smaken en heeft dEUS de beste live-versie ever van Via ten berde gebracht.

Volgende week Cactus? Hmm, ‘k zou mezelf een beetje contradicteren hé :) Maja, festivals zijn zoals katers, een week later zijde vergeten hoe hard ge afgezien hebt.

~ door man+plan op juli 2, 2006.

Geef een reactie

 
