getruuked

Hoewel het lekker weer is buiten zit ik momenteel achter mijn PC, de nerd aan het uithangen. Ik heb gisteren namelijk genoeg direct zonlicht mogen ervaren op een zekere weide ergens in Vlaams-Brabant. Via de del.icio.us popular pagina viel mijn loederig oog op een artikel getiteld “People Who Drive Silver or Blue Cars Should NOT Read This” (link).

Kreeg u ook meteen zin om het artikel te lezen? Rijdt u, zoals ik, met een zilver- of blauwkleurige wagen? Of juist niet? De auteur van het artikel heeft u dus, zoals in mijn geval, lekker bij uw pietje. Het gaat namelijk over de menselijke neiging om zich te associëren met iets en dus met elkaar, zodoende een samenhorigheidsgevoel op te wekken. Een taktiek die vaak gebruikt wordt in de marketingwereld.

Ik moest direct denken aan de gast die gisteren mijn aandacht probeerde te trekken, wijzend naar zijn fabrinen en dan zijn duim opstekend. Jaja, uw bakkebaarden zijn op dezelfde manier vormgegeven als die van mij. Ik had zoiets van “whatever zattekloot” maar glimlachte ondertussen wel instemmend.

Entertainend artikel, en er is zeker iets van. Toen de auteur er de term granfalloon uit Kurt Vonnegut’s boek Cat’s Cradle bijsleurde voelde ik direct een band met het artikel, oh sweet irony. Waarom is dat ironisch denk u dan? Wel, een tijdje terug heb ik eens zo’n onnozele “Which book are you?” test gedaan, u kent het genre wel. Het resultaat van mijn test was, u raadt het al, Cat’s Cradle.

Ik herinner me ook een gesprek dat ik lang geleden eens had op café, ik weet niet precies waarom het me bijgebleven is want eigenlijk vind ik het nogal insignificant. We waren over auto’s bezig, en ik vermeldde dat ik met een Opel Astra Coupé rijd, en dat mijn vorige auto ook een Opel Astra was. Ik vertelde ondermeer over hoe content ik wel ben van mijn coupé, maar mijn gesprekspartner onderbrak me ruwweg met een “ik ben niet zo Opel-minded eigenlijk.” Tot zover de cafépraat, wa een bloaze dacht ik toen.

In feite stoort het mij wel een beetje dat ik zomaar blindelings derin getrapt ben (in het lezen van dat artikel hé), maar ik getroost me met het feit dat ik niet alleen ben! Haha.

~ door man+plan op juli 2, 2006.

No Responses Yet to “getruuked”

  1. ‘k Was er verdomme ook in getrapt… Dàt is pas een marketingtruuk.
    Verbod trekt aan hé

Geef een reactie

 
