picasa web albums (2)

Picasa Web Albums is geen Flickr, by a long shot, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat het voor sommige mensen wel eens meer dan voldoende zou kunnen zijn. Wat mij persoonlijk betreft ga ik hier eventjes de + en minpunten neerpooten:

+ De integratie met Picasa (de desktop applicatie) is heel smooth en snel;
+ Ik vind dat Picasa ruled;
+ Geen enkel klagen over de snelheid, nochtans je zou iets anders verwachten van een Google beta labs test (wat is het nu eigenlijk de dag van vandaag?);
+ Voor mijn doeleinden is 250MB meer als voldoende, waar je bij Flickr beperkt bent tot 200 foto's (tenzij je een betalende account neemt, maar ik ben geen pro noch amateur fotograaf dus zie ik daar het nut niet van in);
+ Vrijwel onbeperkt qua aantal albums, waar je bij Flickr maximaal 3 sets kan maken;
– Ik mis tags, en coole features zoals geotagging (Zooomr) en de Flickr badge maar misschien komen die dingen (ooit) nog;
+ De Flickr interface is bloated en bij tijden zeer traag, net zoals Zooomr;
++ Ik behoor tot de harde kern van Google fanboys. Kom hier, da'k u op uw bakkes geef Yahoo pussies! Yahoo klinkt trouwens als een soort drinkyoghurt, bèkes!

    Conclusie? Bijna allemaal pluskes.

    Voor mijn doeleinden heb ik genoeg aan de combinatie Picasa & Picasa Web Albums. En aangezien ik op Flickr 200 foto's heb (er zijn er al een handvol afgevallen), zit er niet veel anders op dan overstappen. Ik vertik het om geld uit te geven om bij wijze van spreken zatte foto's van mijn vrienden en mij op 't internet te zetten.

    ~ door man+plan op juni 14, 2006.

    Geef een reactie

     
