een verlengd weekend als een ander

Deze post is er een beetje over qua privésfeer – en uw achting in mij zou ook kunnen dalen – maar de meeste mensen vinden het wel een leuk sappig verhaal. Dus bij deze ga ik u eens vertellen hoe mijn verlengd weekend was.

Het begon al goed, zoals gewoonte, met een partijtje pool gevolgd door onze vast stek alwaar we menig alcoholische drankjes naar binnen spelen en het vrouwvolk (en mekaar) ambeteren. Nu, die woensdagavond begon er uit te zien als een doordeweekse zaterdagavond, ware het niet dat ik plots de exclusieve aandacht opeiste van R. en haar zodoende afsnoepte van mijne copain en ne maat waartegen ze eerder stond te zeveren. Allemaal goed en wel, het liep daar op zijn laatste pootjes dus we beslisten om eens te verleggen. Helaas speculaas, alles was potdicht. De copains keerden huiswaarts en R. stelde voor om nog naar Gent te rijden maar dat was buiten mij gerekend.

Dus ik bracht haar naar huis.

De "wil je eens mijn appartement zien?" was vrij duidelijk en ik dus mee naar binnen. 's Anderendaags rond, I dunno, 6-7 uur 's avonds eindelijk eens huiswaarts gekeerd. Ze had mij de ganse dag onderhouden met verhaaltjes over haar jeugd en hoe ze op wel heel jonge leeftijd in opvoedingsinstellingen terechtkwam alwaar de meisjes zich amuseerden met elkaar te tatoeëren en te roken en allerlei ander kattekwaad. Ik kon er nog wel mee lachen. Toen begon ze te vertellen over haar relatie die een kleine 5 jaar duurde, waarvan ze 8 maand getrouwd was geweest (en nog steeds, officieel kunnen ze pas ergens eind deze maand scheiden, na 2 jaar huwelijk). Als ik goed reken en tel is die relatie begonnen vrij kort nadat ze 18 was geworden en dus verlost van het juk der opvoedingsinstellingen. Ruw geschat natuurlijk.

Enfin, mijn enthousiasme begon al wat te temperen. Maar ik ging't wel zien. Wanneer ze verder uitweidde over hoe manlief haar tot chinezen had geïntroduceerd (niet de inwoners van de volksrepubliek maar wel heroïne roken dus) en haar overhaalde tot abortus over te gaan ging ik innerlijk van "eject! eject!". Maar ok, the past is the past zei ik, we zien wel wat er gebeurd.

De volgende dag moest ze werken, maar we spraken af 's avonds voor een hapje en een drankje. 's Anderendaags moest ze namelijk opnieuw werken dus we maakten het niet te laat. Ik besliste ook maar om thuis te blijven en wat slaap in te halen (kijk eens hoe voorbeeldig!) Zaterdag namiddag hebben we de ganse namiddag samen bij mij thuis doorgebracht totdat ze moest gaan werken in den Irish Pub. No problémo, ik had poolplannen met mijne copain en daarna gingen we nog een stapke zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Zelfs even heel lief iets gaan drinken in den Irish met een gewillige vriendin want alleen is maar alleen nietwaar, en 't mocht niet opvallen want ze wil geen proces voor overspel aan haar been zei ze.

Ondertussen was ik eigenlijk al sterk aan het twijfelen geslagen, maar ok, we zien wel, go with the flow nietwaar.

Nadat ze gedaan had is ze dan nog afgekomen en zijn we samen naar de discotheek geweest, alwaar haar ex (of net-niet-ex, hoe zeg je zoiets) ook was. Pret gegarandeerd. Wanneer ze me toen ook nog vertelde dat ze wel zin had in een lijntje of een pilletje begonnen de stoppen bij mij helemaal door te slaan. Nu was't nog zaak over hoe ik hiervan af geraakte zonder een stalkster eraan over te houden. Toen we rond 9-10am de discotheek uitrolden had ze duidelijk nog geen zin om te gaan slapen, neenee, we zijn nog gezellig naar zee geweest! Okay, you crazy b****, WE ZIEN WEL Hé! Alweer een nacht zonder slaap.

Enfin, lang verhaal kort, tegen zondagavond had ze "iemand gevonden waar het super mee klikte, niet geweune, da kan ik nie laten gaan!" en was ik weer vrij. Oef! En nu had ik nog zo'n mooie afscheidsrede voorbereid, zucht.

En zo heb ik wel iedere week een leuk uitgaansverhaaltje, maar dees ga ik toch niet gauw overtreffen zu. Mannekes. 

~ door man+plan op juni 1, 2006.

2 Reacties to “een verlengd weekend als een ander”

  1. Rofl toch wel.. ;)

  2. […] Soms lopen mensen al eens te snel van stapel als het op relaties aankomt. Ik maak mij er ook schuldig aan hoor, het voelt goed en eens de rollercoaster vertrokken is… Hier dus mijn handleiding voor de rationeel verliefde mens ;-) […]

Geef een reactie

 
