zo doe je dat

Sinds kort mogen we op het werk niet meer eten aan ons bureau, op zich eigenlijk geen slechte move want het bevordert het sociaal contact. Kijk maar:

Je kan broodjes bestellen op het werk maar ik vind het geen lekkere, dus ga ik steeds zelf om een broodje. Dat kost me al gauw 15 minuten van mijn o zo dierbare middagpauze, maar het zorgt er ook voor dat je een beetje kan selecteren wie er in je buurt zit.

Zo ook dinsdagmiddag toen ik tegenover I. plaats nam. Beetje eten, beetje zeveren, flirten, collega's rondom uit-alfa'en. Uiteindelijk wat serieuze conversatie gehad, over mijn trip naar Amsterdam en ook over mijn übercoole nieuwe schoenen. Een vrouw zijnde opperde I. dat ik ze maar eens moest aandoen maar ik reposteerde dat ze enkel bestemd zijn voor het uitgaansleven. Enfin, wat friendly banter later heb ik dan maar gezegd dat ik ze donderdag ging aandoen.

Deze middag, doordat het zo'n lekker weer was, buiten gegeten en uiteraard zat I. ook weer in mijn buurt. Zelfde scenario als gisteren, en het schoen-onderwerp kwam terug naar boven. Ik bevestigde dat ik ze donderdag inderdaad ga aandoen, maar dan wel 's avonds, om uit te gaan en als ze ze eens wilde zien ze maar moest afkomen. Er was namelijk niet expliciet gezegd dat ik ze ging aandoen om te gaan werken! Hehe. Discussie alom. Maar je kan helaas moeilijk winnen van een vrouw…

In een laatste krachtinspanning heb ik dan maar gezegd "als ik ze dan morgen aanheb, gaan we dan samen een terrasje doen 's middags?". Ze counterde met "Valt te zien of ze ook op iets trekken die schoenen van u", er volgde een zelfgenoegzaam "daar kan ik mee leven" waarop ze prompt accepteerde :-)

~ door man+plan op mei 17, 2006.

2 Reacties to “zo doe je dat”

  1. En werden de schoenen goedgekeurd?

  2. “ze kunnen erdoor” waren haar exacte woorden :)

Geef een reactie

 
