snooker

Ik kan immens genieten van Snooker op tv, vooral van het subtiel tactische spel van safeties en geduldig wachten totdat uw tegenstander een fout maakt. Spelers als Graham Dott die breaks van "slechts" 30-40 maken om de cue ball dan met immense precisie achter de gele, groene of bruine bal neer te pootten. Hij heeft begod gisteren pas zijn eerste "century" (break van 100 voor de uninitiated) gemaakt, en dit tijdens de halve finale tegen O'Sullivan.

Vorige zaterdag heb ik echt gans de dag gekeken, alternerend van Eurosport naar BBC1 & 2. Gisteren zelfs bijna te laat op een afspraak omdat ik per sé Dott zijn century wou zien maken en alles.

Daarom ook dat het kriebelde om het zelf eens te gaan proberen. Oh boy. 't Is op zijn minst gezegd frustrerend, mijn beste break was 8, acht! Maar omdat ik nu eenmaal competitief ingesteld ben heb ik mij voorgenomen om veel beter te worden. Ik wil niet de beste zijn ofzo, maar ik wil toch ooit een break van boven de 30 halen. Het plan is dus om iedere laatste donderdag van de maand te gaan snookeren ipv pool (en uiteraard ga ik stiekem tussenin ook wel es gaan, zo ben ik wel.)

Snooker is wree wijs, maat!

~ door man+plan op april 28, 2006.

3 Reacties to “snooker”

  1. te kleine gaatjes die altijd veel te veraf liggen… als ’t eropaan komt om u te amuseren, speel dan pool :)

  2. Snooker is fun. Heb zaterdag en zondagavond ook gekeken. Maar wat ik moe nu afvraag: wie heeft uiteindelijk de finale gewonnen? Ebdon of Dott?

  3. Dott heeft gewonnen lees ik hier

Geef een reactie

 
