een stokje dus

Ik heb zwaar moeten zitten graven in mijn geheugen hoor, maar wat blijkt, die 3 jaartallen zijn eigenlijk scharnierjaren in mijn (sociaal) leven. Best wel bangelijk. Daarom ook dat ik ga averrechts doen en langs achteren zal beginnen bij…

10 jaar geleden…

Student in het 5e middelbaar, op naar het 6e en laatste jaar. Iets wat ik heel erg naar uitzag want dat betekende dat ik daarna van de pesterijen vanaf zou zijn. Jaja, als onsportieve, bedeesde jongeman – die bovendien goed overweg kon met computers – kreeg ik het vaak wel hard te verduren. Buiten de school om ging het beter, maar toch, die zomer was de zomer dat ik compleet brak met mijn homies. Van tijd tot tijd werkte ik namelijk achter den toog in het jeugdhuis alwaar ik op een keer valselijk beschuldigd werd van diefstal. Toen één van mijn beste vrienden zijn verzameling frankskes zoek raakte een tweetal weken later, raad eens wie de schuld kreeg? Juist, ik ben dan maar begonnen met ieder weekend naar de stad te rijden met mijn fietske om aldaar uit te gaan en een nieuwe vriendenkring op te bouwen. Dat vond ik bij T., een klasgenoot, en een klas uit het laatste jaar latijn van een meisjesschool ;-)

5 jaar geleden…

Bezig met mijn laatste jaar graduaat Toegepaste Informatica dat ik met onderscheiding afwerkte. Het was ook de zomer dat ik mijn eerste Magic: the Gathering kaarten aanschafte, wat tevens het begin van het einde van mijn sociaal leven inluidde. Mijn eerste sollicitatie was meteen raak en ik begon mijn leven als werkmens. Het kaartspelletje zou mijn leven op zo'n manier gaan beheersen dat ik mijn toenmalige vriendenkring compleet begon te verwaarlozen in ruil voor Magic toernooien. Let op, niemand miste mij per sé hoor, ik was diene stillen die daar stond zijn pintje te drinken en wel iets terug zei als ge hem aansprak.

en dan, vorig jaar…

Was ik in volle metamorphose. Ik was ongeveer een jaar gestopt met Magic, een goeie 16kg lichter en conditie rijker. Ik was ook druk bezig met het hernieuwen van mijn verwaarloosde vriendschappen die ondertussen ook sterker en dieper zijn dan ooit. Een gezonde portie herwonnen zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid lagen daarvoor aan de basis. Ik was niet langer diene stillen maar eerder the life of the party en degenen die mij nog kenden van vroeger waren zwaar onder de indruk.

Mezelf incluus.

Ik zou het stokje nu eigenlijk moeten doorgeven, maar ik denk dat ik het nog even bij me houd. If you don't mind?

~ door man+plan op april 24, 2006.

Geef een reactie

 
