google calendar

It's alive, alive!

Google Calendar

Klikken voor de grotere versie. Straks meer erover, eerst primeuren!

Update: Heh. Ik had het er nog maar net over gehad een paar posts terug en hij is er al, de Google Calendar (beta, uiteraard). Nu de initiële opwinding wat getemperd is, en mijn agenda items vanuit 30Boxes geïmporteerd zijn kan ik mijn bevindingen eens op't gemak neerpoten.

Bij het importeren van de uit 30Boxes geëxporteerde CSV-file liep er al één en ander mis, de meeste events waren op een verkeerd tijdstip en een dag later ingepland… Gelukkig is de interface lekker snel, zoals we dat gewoon zijn van Google, en was het euvel snel gecorrigeerd.

Toevoegen van events kan op verscheidene manieren: via de Quick Add box, bereikbaar via een link of de Q-toets, via een klikken op de kalender zelf of via de uitgebreidere Create Event link. Ik ben veel gewoon van de zogenaamde one-box van 30Boxes, en de beperkte mogelijkheden van Google's equivalent zijn een pijnpunt. Ik veronderstel dat er wel nog uitbreiding op komt.

Wat ik ook mis zijn tags of categorieën, wat op zich wel kan opgevangen worden door extra kalenders toe te voegen (die dan een ander kleurtje krijgen) maar dat feature blijkt nog niet helemaal te werken. En het is zelfs helemaal kapot gegaan ondertussen.

Verder niets dan lof hoor! Je kan items in- en exporteren via CSV of iCal, publieke iCal kalenders toevoegen en er zijn een aantal voorgedefinieerde kalenders voor feestdagen (België ontbreekt momenteel nog). En nog veel meer, maar dat moet je zelf maar eens gaan uitvogelen! Het is namelijk veel leuker om de minpunten in de verf te zetten ;-)

Google heeft weer eens een vrij volledig beta product gereleased, even afwachten of ze de stormloop gaan kunnen bolwerken.

~ door man+plan op april 13, 2006.

Geef een reactie

 
