kalender

In afwachting dat Google een kalender integreert met Gmail, heb ik al verscheidene alternatieven uitgeprobeerd. Zo heb ik een tijdje met de Hotmail kalender gesukkeld, waar die was te traag. Vorig jaar in september ergens kwam ik Kiko tegen, maar die was nog niet uit de private beta indertijd (ondertussen al wel en het ziet er best goed uit). Daarna heb ik een offline alternatief, Rainlendar, gebruikt voor een poosje… Maar, euhm, offline = no good.

Totdat ik dus op 30Boxes viel ergens eind februari. De interface ziet er niet quite as funky uit als die van Kiko, maar dat kan ook als voordeel gezien worden (hij komt niet bloated over). Het grote voordeel however, is de snelheid en gemak van items toevoegen. Je kan namelijk via één gestructureerde opdracht iets gaan toevoegen, bvb Lunchmeeting (bespreking project X) 4/10 12pm +jan@mail.be. Geen gesukkel met formulieren invullen dus.

Er zijn natuurlijk nog legio andere uitstekende functionaliteiten die ik hier niet vermeld, en er komen nog bijna dagelijks nieuwe features bij… Give it a whirl, zou ik zeggen.

~ door man+plan op april 7, 2006.

2 Reacties to “kalender”

  1. Leuk dat je het kan combineren met je persoonlijke google homepage (http://www.google.com/ig)
    Ik zal het ook even uitproberen (niet dat ik zo’n drukke agenda heb) :)

  2. Mja, heb ik ook gedaan indertijd maar ik heb al mogen merken dat de events volgens datum aanmaak en niet datum van uitvoering verschijnen in de RSS.

Geef een reactie

 
