muziek met ballen

Heheh, gijle dacht waarschijnlijk dat ik iedere keer over sport zou zitten lullen. Over de voetbal of het kanaal over zwemmen of over ne loopwedstrijd ofzo. Neenee. Ik ga het over een totaal andere boei gooien!

Offspring - SmashIn een nostalgische bui heb ik onlangs Smash van the Offspring gedownload vanop de slechte sites. Steek dat afkeurend wijzende vingertje maar al terug weg, ik heb indertijd dat album met mijn zuur gespaarde centjes gekocht! Jammer genoeg had ik back in 1995 nog niet de middelen (en de bandbreedte) om mijn muziekcollectie digitaal te vereeuwigen.

Ik herinner het mij nog goed: net geen 16, T/W '95, van toen Torhout nog mocht meedoen met Rock Werchter. Aangezien wij allemaal dachten dat P.J. Harvey op geen zak trok, en het zijpodium voor strandjeanetten was, hadden we er niets beter op gevonden dan onze slapende makker Anthony zijn schoenveters van zijn combats vast te binden aan elkaar. Imagine his surprise toen hij wakker schoot en recht sprong op de intro van Self Esteem (Lala… weetjewel). Haha, good times!

My point being, behalve deze nostalgische terugblik, the Offspring heeft serieus zijn ballen verloren tussen Smash en Americana. Net zoals Eminem, en ik kan nog wel wat van die voorbeelden geven. We gaan het maar op de commercie en de mainstream steken zeker? Ik vind dat nu jammer, maar wat ik nog erger vind is pussies gelijk Chris Martin die zich maar wat graag laten vergelijken met Radiohead. The nerve. Maar breek mij de bek niet open.

Om terug te komen op the Offspring: als ik nu, bijna 11 jaar na datum, terug luister naar nummers als It'll Be A Long Time dan heb ik zoiets van Bakkes, Marlon! (maar dan niet op dat van Marlon maar van het establishment.)

Superpowers flex their wings
Hold the world on puppet strings
Egos will feed
While citizens bleed
That's always the way it goes

When will the world listen to reason
I've a feeling it'll be a long time
When will the truth come in to season
I've a feeling it'll be a long time

Zalig toch. Niet?

~ door man+plan op april 6, 2006.

Eén reactie to “muziek met ballen”

  1. […] muziek met ballen […]

Geef een reactie

 
